Majbrasa och smällarna på kvällen

På kvällen åkte vi till Morö Backes egen majbrasa där det mest är för oss kända människor. Vi hade med oss korv att grilla och hittade också en lite brasa som vi kunde trängas oss in på. Jättevarmt och skönt var det. Jag har nog aldrig upplevt en varmare Valborgsmässoafton i mitt liv tror jag.  Killarna var mest under gångbron för att roa sig med sina smällare. Tyvärr var det många som gjorde "egna" med hjälp av plastflaskor och div andra saker och jäklar vilka smällar det blev. Jag tycker egenligen INTE om smällare och är rädd att dom ska göra illa sig, men....
Jag älskade smällare själv när jag var i Tompas ålder så jag får försöka att komma ihåg det...

          

Sen blev det hämtning av dotter 01.00. Hon hade varit hos en kompis och grillat, sen hade dom mest vandrat runt stan. Hon var av naturligs skäl lite sur över det då hon hade så ont i knät, men jag frågade varför hon inte ringt mig. Jag hade ju lovat att ha hämtjour under kvällen för hennes skull. Men då var hon rädd att dom andra skulle lämna henne ensam att vänta tills jag kom och det ville hon inte, vilket jag kan förstå.  Men huvudsaken är att hon kom hem helskinnad och att dom inte råkat ut för något. Tyvärr så bidrar det underbara vädret till mycket mer fylla än om det varit kallt och snöigt eller regnigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0