Jag blir galen på Telia!!!

Inte sjutton kunde vi se Sanningens ögonblick igår inte.... Digitaltvboxen startade inte som den skulle, man jag tänkte väl inte mer på det. Provade starta den idag igen och blev skitsné när det inte fungerade bättre!!!

Ringde Telia och dom meddelade att mitt abbonemang var nerstängt!!!  Jasså????
Kan det bero på att jag ringde dem i onsdags och var lätt uppretad (det var ett understatement)!!!

För tredje gången sen i höstas var min fakura fel. Nu hade dom debiterat Säsongskortet till Elitserien (som jag sa upp i mars, utan bindningstid) och Canal Sport + (som också sas upp i mars), och när jag valde att ta dessa kanaler så frågade jag särskilt om det var någon bindningstid. Icke, fick jag både till svar och på papper.....

Men när jag ringde i onsdags så sa kvinnan att det naturligtvis skulle vara så eftersom det var uppsägninstid!!!!
Gissa om jag blev galen????
Det blev lite ordväxling och sen så kollade hon på mitt kontrakt och visst hade jag rätt.... Det var ingen bindningstid, och någon hade glömt att ta bort det från faktureringen, men som hade kommit ihåg att ta bort kanalerna från Tv:n.
Så nu hade dom också plockat bort min digital-tv...

Men killen jag pratade med idag var trevlig och riktigt servicminded, vilket man inte kan säga om alla där...
Han berättade att jag ikväll kunde prova att starta om digitalboxen. Superbra, tyckte jag.
För en halvtimme sen fick jag ett litet meddelande på tv:n där det stod att mitt kort var spärrat och att jag skulle ta kontakt med Telia.... Jo, jag kan numret utantill, tyvärr!!!

Ringde igen, och fick veta att eftersom DOM "råkat" stänga av mitt abbonemang så blir det med automatik nya koder som ska knappas in på tv:n. OK, inga problem, men vad är det för koder då?
DOM KOMMER MED POSTEN PÅ MÅNDAG, KANSKE!!!!!
Jag blir galen! Inte är det jag som stängt abbonemanget direkt och då kan jag tycka att dom kan ge mig koderna genom hemsidan iaf...

Nu är jag jätteirriterad, men det går väl över som allt annat. Men Telia står inte högt i kurs just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0