En lite uppdatering om vad vi haft för oss i vår...

Här sitter Tompa på taket för att skruva upp plåten som gör att vi inte får ner hängrännorna på taket... Vi har tagit ner dem för att måla dem och för att lättare kunna måla allt det gula som varit under rännorna och allt det gula på huset. Knutbrädor mm.
När vi väl målat klart så var det ju naturligtvis skitsvårt att få upp rännorna (jävlar..... *grrr*), men det är tur att jag har en så jäkla duktig kille här hemma. Med lite tips och tricks så lyckades naturligtvis han med det jag inte gjorde... När jag försökte så kunde jag inte ens rubba dem.....
Här har jag skickat upp honom med en spruta med målartvätt och en högtryckstvätt för att tvätta innan målning. Inte vet jag om det beror på min ålder, men jag som aldrig varit höjdrädd ville inte upp på taket och dessutom så förmanade jag sonen så pass mycket att han blev skitless på mig.... *garv*

Och det här är utsikten från vårt tak i slutet av maj. Det har varit lite dåligt med grönskan, men nu är det på väg....

Kommentarer
Postat av: sara

vilka härliga bilder!!!

kram

2008-06-29 @ 20:32:33
URL: http://baramammasara.blogspot.com
Postat av: Krister

Hej min lilla solstråle från norr... klart jag vill prata med dig, det har bara varit mycket ett tag med både det ena och det andra. Ska försöka höra av mig i veckan, då barnen är hos sina mammor... Jättekramis /Krister

2008-06-29 @ 23:07:13
Postat av: Mia

Hej Sara! Fler bilder kommer, men jag och internet blev ovänner igår kväll. Ha en bra dag. Många kramar...

2008-06-30 @ 08:02:38
Postat av: Mia

Hej vännen! Om jag inte blivit inte arg på nätet igår så hade jag en och annan fundering om din semester... L Ingen tur till Norrland??? Ring när du vill, du vet.. för dig finns alltid tid.... Varma soliga kramar

2008-06-30 @ 08:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0